26 Mart 2009 Perşembe

Windows 7

Şu an için beta versiyonu ile bilgisayarlarımıza girebilen, microsoft'un elinden çıkan yeni sistem.
Öncelikle şunu söyleyeyim ki, görünüm olarak vista ile kardeş, yazılım olarak Xp tadında ama daha hızlı çalışmakta.
Yani vista fiyaskosu üzerine microsoft yaptığı en iyi işletim sistemi olan XP'nin ötesine bu sefer geçebilecek gibi durmakta.
Minimum gereksinimlerini göstereyim önce:
1 ghz 32-bit or 64-bit processor
1 gb of system memory
16 gb of available disk space
support for directx 9 graphics with 128 mb memory
dvd-r/w drive
internet access


Bunlara bakınca bile aslında vista gibi aşırı bir açlığı olmadığı görülebiliyor. Korkmayın burdaki rakamlardan en azından. Vista kullanan biri iseniz, %100 bunu rahat rahat kullanıp, çalıştırabilecek bir makinaya zaten sahipsiniz demektir. Üstelik yabancılık çekmeden daha iyi bir sisteme sahip olacaksınız.

Ha şimdi ben neden Windows reklamı yapıyorum? Para mı alıyorum? tabi ki hayır. Beta versiyonunu gerçekten beğendiğim için. Hatırlarım, lise yıllarıma yeni başlıyordum ki microsoft XP denen bir sistem çıkardı. 98'den daha iyi, daha karizmatik, daha kullanışlı olduğunu falan duyurmuştu. İlkkez bir internet kafe'de rastlamıştım XP'ye ve çok sevmiştim o zaman. O gün bir heyecan oluşmuştu, "oğlum lan süpermiş bu xp be... 3.1 bile kullandığım günleri anımsadım da, harbi baya değişmiş."...
Şimdi benzeri oldu desem yeri. Vista nerde, Windows 7 nerde... dağlar kadar fark yaratılmış arada.
bakalım tam sürümü gelince ne olacak. Xp'yi geçebilecek mi yoksa, sadece vistanın geliştirilmişi olarak mı kalacak...

1 yorum:

BuraK CinaR dedi ki...

-bu arada ilk sürümleri directx 11'i desteklemiyormuş öğrendiğim kadarıyla.
-ilk önce directx 10.1 desteğinden sonra directx 11 güncellemesi yapılacakmış...